Internet marketing, weblapkészítés, keresőoptimalizálás

Virtuarium Blog

Virtuarium Blog

Hatékonyság növelés és digitalizáció II.

2019. január 30. - virtuarium

Előző írásomban a digitalizáció hatékonyság növeléséről írtam, és ajánlottam ingyenes CRM, vagyis ügyélkezelő programokat.
A sort a következőkkel folytatom.

2. Ingyenes számlázó programok
3. Ingyenes raktár- és készletnyilvántartó programok
4. Ingyenes webáruház programok
5. Ingyenes hírlevél küldő programok.

 katty_telen1.jpg

2. Ingyenes számlázó programok

Számlázó program választásánál először el kell dönteni, hogy online vagy offline programot akarunk. Általában az alapverzió ingyenes, a kiegészítő modulok (pl. deviza számla, webshop kezelés, stb…) általában fizetősek.
Ezért tudnunk kell, hogy milyen egyéb modulokra lesz szükség? Pl. készlet nyilvántartás, webáruház kapcsolat…
Ingyenes programok:

  • clearadmin.hu,
  • okosugyvitel.hu,
  • billzone.eu,
  • billingo.hu,
  • revolution.hu,
  • provimax.hu,
  • szamlazoprogram2018.hu,
  • szamlazz.hu,
  • bizxpert.hu,
  • eusys.hu.

3. Ingyenes raktárkezelő és készletnyilvántartó programok

 

A javaslatom, hogy egy cég programját válassza (számlázás, webáruház, készlet- és ügyfélnyilvántartásra), mert akkor a saját egyedi igényeire is sokkal könnyebb programot írni - ha nem talál rá megfelelő megoldást. De általában megfelelőek a funkciók, és a különböző modulokból elérhetőek az adatok, pl. a számlázó programból is láthatjuk a raktárkészlet adatait.

  • naturasoft.hu,
  • okosugyvitel.hu,
  • Raktár2: munkalapszoftver.hu,
  • jomagam.hu,
  • bmware.hu /szoftver/raktar

katty_telen5.jpg

4. Ingyenes webáruház program?

Az interneten megjelenő reklámok között még mindig sok olyan található, amelyik ingyenesen vagy pár ezer forintos összegért hirdetnek webáruház készítést, így igyekezve lépre csalni az egyszeri magyar vállalkozót, akinek bizalmatlanságát sokszor legyőzi a potyázás iránti vágya.

Persze tudom én, hogy egy kisvállalkozó nem akar százezreket költeni sem a weblapjára, se webshopra, se marketingre. Azt is tudom, ha elkészül, akkor meg nem lesz jó, mert előre nem tudja megmondani, hogy mit akar. Mármint milyen funkciókat, designt, stb... (bár van aki később se...).

Nézzük meg tehát, hogy mi van az ingyenes webáruház hirdetések hátterében:

 A) Az ügyfélnek - akár pályázati lehetőségként - felkínálják az ingyenes webáruházat (vagy weblapot), és mindössze a járulékos szolgáltatások, pl.: tárhely bérlés, domain regisztráció stb, - amiért ugyebár annak készítői is fizetnek - díját kell kifizetnie a kedves ügyfélnek. Ebben az esetben a piaci árnál nagyobb díjakkal számolnak - aminek a gyanútlan ügyfél már nem néz utána. Egy domain regisztráció és tárhely együttes díja nálunk 5.000 Ft-tól indul (/év).

B) Kap ugyan az egyszeri vállalkozó egy webáruházat, de olyat, ami valójában sosem lesz az övé, mert csak a készítő szerverén működik, onnan elvinni nem lehet. Ebben az esetben a webáruház készítője/fenntartója/üzemeltetője két módon tehet szert bevételre: 

B/1. A webshopunk egy aldomainre kerül, vagyis nem urhajowebaruhaz.hu lesz a neve, hanem urhajowebaruhaz.uzemelteto-cegneve.hu, Ekkor egyrészt nehezebb a kereső-optimalizálás (vagyis a google listáján előre kerülni), de ha mégis befuttattuk a webshopunkat - több száz munkaórát vagy sok tíz- vagy százezer forintot beleölve -, akkor már ha a befuttatott domainnevet és webáruházat mégis egy saját domainre akarjuk költöztetni, akkor máris bukjuk a látogatónk, vásárlóink és a google pozícióink nagy részét.

B/2.) Ha teljesen ingyenes a webáruház készítés, és az üzemeltetésért, tárhelyért sem kér pénzt, sem bérleti díjat vagy bármilyen rendszeres díjat, akkor reklámokat helyez el a webáruház oldalán. Ez azért tud számára nagyon előnyös lenni, mert az Ön munkája révén a webáruháznak magas látogatottsága lesz, így a hirdetési helyek jó áron értékesíthetők. 
Ez pedig kimondottan kellemetlen lehet (hiszen lehet lejárató reklám, vagy épp a konkurrencia reklámja), ami a forgalom csökkenését eredményezi, eredményezheti.

C) Valamilyen formában egy rendszeres díjat kérnek a webáruház üzemeltetéséért. Ez lehet tárhely bérlés, karbantartási díj, üzemeltetési díj, stb... . Ez a díj sokszor nem is túl magas. Előfordul, hogy egy év alatt sem éri el azt az összeget, amibe egyébként a webáruház készítése került volna. Főleg ha figyelembe vesszük, hogy egy minőségi tárhelyért egyébként is fizetni kell valamennyit (persze nem ennyit vagy nem ezért a minőségért). De egy idő után el fogja érni a többszörösét is, hiszen soha nem vihetjük el máshova a webáruházat, mivel az csak a készítő szerverén működik. 

Amikor pedig ezt felismeri, akkor szembesül a ténnyel, hogy kénytelen benne maradni ebben a kudarcos rendszerben, mert a webáruház feltöltése addigra rengeteg munkájába került, és már tudja, hogy mennyi munkával járna minden terméket feltölteni egy új webáruházba.
(Itt jegyzem meg, hogy sokan az adatfeltöltés munkájától félve nem mernek belevágni egy webáruház üzemeltetésébe. Ezt legkönnyebben két módon oldhatja meg:
- kérjen a nagykertől, gyártótól egy termék adatbázist és még a webáruház program megrendelésekor tisztázza annak fejlesztőjével eme adatbázis importálásának a lehetőségét;
- vegyen fel egy támogatott munkanélkülit, aki nekiáll felvinni az adatokat).

D) Az előzőhöz hasonló, de már a szélhámosság kategóriájába sorolható, amikor az ügyfél nem tud róla, hogy nem a sajátja a webáruház. Nem tudja, hogy a készítő rendszeréhez kötött. Azt hiszi, bármikor elviheti onnan. Ez az átverés általában együtt jár a kezdetben alacsony vagy 0 Ft-os üzemeltetési díj fokozatos emelkedésével. 

E) Végezetül előfordul olyan is, hogy a meglepően alacsony ár hátterében nincs semmilyen átverés, csak esetleg részletfizetésről van szó. Ilyenkor viszont általában hosszú távon jóval többet kell fizetni. 

F) Amikor valaki - jellemzően egy kezdő vállalkozó - tényleg ingyen ajánlja a webáruház program telepítését, beüzemelését. Ebben az esetben szüksége van néhány referenciára, amiket a későbbiekben fel tud majd mutatni. A veszélyeket a következő pontban részletezem.

G) Végére hagytam, amikor tényleg ingyenes. Mert valójában tényleg vannak ingyenes webáruház programok (pontosabban nyílt forráskódú webáruház motorok), íme a legelterjedtebbek:

Magento

Gyártóknak, márka forgalmazóknak és regionális értékesítőknek egyaránt előnyös. Leginkább azoknak érdemes a Magento mellett dönteniük, akik előtt már nem ismeretlen az e-kereskedelem. Kezdő kisvállalkozóknak inkább nem javaslom, mert a fejlesztés, karbantartás és az üzemeltetés is viszonylag időigényes, szakértelmet kíván, 

Prestashop

A Prestashop innovatív és kiváló megoldásnak tűnhet minden típusú vállalkozásnak. Mivel eléggé erőforrásigényes, fontos, hogy gyors tárhelyet válasszunk (ami általában kicsit drágább), különben lassan töltődik be.

OpenCart webáruház motor

OpenCart-ban a modulok és a sablon kezelése is könnyű.

WooCommerce webshop plugin

A WordPress alapokra épül, rövid idő alatt nagy népszerűségnek örvendő webáruház alkalmazás. Talán az egyetlen, amivel egy nem profi is próbálkozhat...

Azonban a lényeg most jön. Az online értékesítés nem a webshop programon, hanem az online marketingen, a webáruház program jól megválasztott moduljain és azok jó beállításain múlik!

Tehát amiért mégis forduljon profihoz, az a webáruháza:

  • Mobilbarát kialakítása
  • Ingyenes és fizetős extra módosítások, egyedi igényre szabott beállítások elvégzése,
  • SEO beállítások
  • Analítika, statisztika, adatkövetés
  • Biztonságos fizetés és szállítási módok, banki modul telepítése,
  • Korlátlan nyelv és pénznem valamin multi-store beállítások,
  • Kuponok, Akciós, jutalom pontokat és Ajándékutalvány
  • Akciók, upsell, stb. marketing eszközök/modulok használata,
  • Hírlevélre feliratkozás, hírlevél küldés,
  • stb.

 

Ugyanis lehetetlen lesz olyan webáruházban értékesítenie, ahol nem nyeri el a látogató bizalmát, vagyis a dilettantizmusnak és amatőrségnek csak a leghalványabb látszata is felmerül.

És nem győzöm hangsúlyozni, Internet Marketing Terv és költségvetés nélkül teljesen felesleges online értékesítésbe kezdenie, mert a vége csak egy nagy nulla lesz (vagyis se vásárló, se megrendelés...).

5. Hírlevél küldés, hírlevél adatbázis

 Az ingyenes hírlevél küldő programok általában erősen korlátozottak a kiküldhető hírlevelek és felhasználók számát valamint az egyéb funkciójukat tekintve.

Működésüket tekintve kétfélék lehetnek:

  • Windows kliensre telepíthető programok
  • Webszerveren futó alkalmazások.

Mindenképp a második megoldást javaslom, mert a saját gépről kiküldött nagyszámú hírlevéllel könnyen tiltólistára kerülhet a szolgáltatójánál.

Ingyenes, szerveren futó, magyar nyelvű hírlevél küldő programok:

Listamester

  • Tagok maximális összlétszáma: 100.
  • Havi email forgalom: 1000.

 

ingyenhirlevel.hu

Korlátlan, ellenben nem mi rendelkezünk az adatok felett.

Mailchimp

2 ezer feliratkozóig, és havi 12 ezer kiküldött üzenetig ingyenes.

A bejegyzés trackback címe:

https://virtuarium.blog.hu/api/trackback/id/tr114587970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása