Egy hirdetés célja ugyebár az emberek megnyerése, hogy bejöjjenek a boltunkba, vagy kattintsanak a hirdetésünkre és úgy jöjjenek el a weboldalunkra, webáruházunkba.
Mitől lesz hatásos a reklámunk?
Először is kell egy jó cím. Akár kép, akár szöveg a hirdetés, fontos, hogy legyen egy hangsúlyos, kiemelt címsor.
Második feladat, hogy érdekes, figyelem felkeltő legyen a hirdetés. Mitől lesz érdekes a marketing szöveg? Elsőre talán meglepőnek találod a választ, de Bármiről szólhat! Azt ugyanis, hogy egy reklámszöveg érdekes-e, vagy sem, nem az dönti el, hogy egy robogót akarsz-e eladni, vagy egy világ körüli utat!
Leendő vásárlód egyetlen érzéstől fogja elolvasni a hirdetésed: attól, hogy a szöveg Neki és Róla szól. A Saját - esetleg még nem is tudatosult - problémájával találja szemben magát, amelyet az Ő hangján mutatsz be. A megoldást pedig Te adod! Ehhez meg kell ismerned azt, akihez írsz. Ismered a vevőidet? A célcsoportod?
Ha igen, akkor fogalmazd meg, írd le, hogy milyen problémáik vannak és milyen kérdések jutnak eszükbe a potenciális vásárlóidnak!
Ekkor jön a kritikus pont: a problémák és kérdések alapján keress egy érzést, amivel hatni fogsz a vásárlóidra!
Mint már írtam, a marketing szöveg az nem a termékről szól. Az emberek többsége érzelmek alapján vásárol, választ szolgáltatást és szolgáltatót.
Lássunk minderre egy elrettentő, tanulság levonó példát:
Mi a jó a fenti hirdetésben?
"Ha mindenkihez írsz, valójában senkihez sem írsz” – tartja a szövegírók egyik legfontosabb mondása. Ezért a jó hirdetés személyesen ENGEM, mint potenciális vásárlót szólít meg. Ehhez képzeld azt, hogy pusztán egyetlen emberhez írsz! Mint a fenti hirdetésben. És megoldást kínál az ügyfél problémájára - mint a fenti hirdetésben.
Ellenben az a megoldás legyen szép, jó, bizalomgerjesztő...
- Te szoktál hirdetni?
- Hogy csinálod? Tudod, hogy hány vevő jön be a hirdetésedre?
- Segítsek megírni a reklámszöveged?
- Segítsek, hogyan tudod mérhetővé tenni a hirdetéseid?
- Segítsek hatékonyabbá tenni a marketinged?
- Segítsek, hogyan legyen több profitod?
Mert akkor mindkettőnknek több ideje marad munka után a szórakozásra is :) Én hozom a labdát, gyere velem játszani!
Üdvözöl:
Katty