Internet marketing, weblapkészítés, keresőoptimalizálás

Virtuarium Blog

Tudod mikor van a magyar kultúra napja?

2019. január 18. - virtuarium

peti_antologia.jpg

Így, Együtt, Ennyien - Bácskai költők antológiája

FELHÍVÁS

Két pályázatra szeretném felhívni a figyelmet:

1. Fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása: GINOP-5.2.7-18
2. Álláskeresők vállalkozóvá válásának támogatása: GINOP-5.1.10-18

Elkészítjük az Üzleti Tervet, marketing tervet, pénzügyi tervet, működési tervet, valamint a sikerhez elengedhetetlen értékesítési tervet!
Elkészítjük a weboldalad, és egy valóban ügyfeleket hozó online marketing tervet adunk a kezedbe, amivel valóban sikeres vállalkozóvá válhatsz!

További információ:
web: http://virtuarium.hu
e-mail: info@virtuarium.hu
tel: 20/236-8400

Kell-e minden kisvállalkozónak honlap?

A kisvállalkozók közül is egyre többen látják, hogy szükségük van marketingre, azon belül reklámra. Pedig a marketing nem egyenlő a reklámmal!

Elérhető és használandó marketing eszközök:

  1. Reklámterv
  2. Internet marketing terv
  3. Promóciós terv
  4. PR terv / publicitás
  5. Marketing együttműködések terve.

Én, Katty kutyus azt mondom, hogy minden kis- és középvállalatnak az Interneten a helye!
Miért is? – a legolcsóbb marketing eszköz, ahol részletekbe menően eljuttathatjuk marketing üzenetünket a célközönségnek!

katty1_1.jpg

Gyerünk, tessék minden nap közzétenni valamilyen érdekes információt a cégedről!

Sok vállalkozó még mindig nem veszi észre a Facebookban rejlő üzleti lehetőségeket.
Egy hazai felmérés szerint ugyanis az elmúlt tíz esztendőben megtízszereződött az mkkv-k körében a marketing eszközök használata, és egyértelműen a Facebook-céges oldal vezeti a toplistát a vállalkozóknál. Egy egyszemélyes szolgáltató is felteheti a nyitvatartását, elérhetőségét és a munkáját bemutató fotókat - mindezt teljesen ingyen.

Ezt követi sorrendben a saját honlap, majd a Facebook-hirdetés. Egy honlapnak valójában csak akkor van értéke, ha kereső-optimalizált (vagyis látogatókat hoz), és több egy egyszerű prospektusnál. Vagyis olyan funkciókat tartalmaz, amit használni lehet. Ilyesmi pl. egy webáruház, hírlevélre feliratkozás, blog, stb.

Facebook oldal, saját honlap vagy mindkettő? Honnan tudom, hogy melyik a leghatékonyabb? Pedig a válasz általában egyszerű: akinek az ügyfélköre többségében magánszemélyekből áll, és a bevétele is nagyobbrészt magánszemélyektől érkezik, annak elég a facebook oldal és az instagram fiók, esetleg facebook hirdetésekkel megerősítve. Az instagramra 1080 x1080vagy 500x500 pixeles képeket tudunk feltölteni címmel, kulcsszavakkal. Pl. egy kozmetikus, fodrász, burkoló nagyon jól kihasználhatja a benne rejlő lehetőségeket, főleg ha van olyan technikája, ami egyedinek mondható.

Ellenben akinek az ügyfélköre a KKV szektorból kerül ki, azoknak elengedhetetlen a honlap vagy webáruház. Amikor egy saját honlap készítése mellett dönt, az legyen profi, és tartalmazzon folyamatosan új és érdekes információkat!

Napi fél óra munkával készíthet egy érdekes képet, írhat egy cikket, amiket közzétehet az Instagramon, twitteren, a blogján és a facebook oldalán - és mindezt teljesen ingyen. Ezzel követőket szerezhet, akikből idővel megrendelő, vásárló lesz.

Ha nem tudsz érdekes képet készíteni, izgalmas cikket írni, akkor csak szólj és megírom Neked!

katty2_1.jpg

Te is csak várod a vevőket vagy inkább segítsek marketing tervet készíteni?

Ennél már nagyobb munka céges videó, reklámfilm készítés, amivel bemutathatja a cégét, a termékeit és szolgáltatásait. Ehhez egy saját youtube csatorna indítása kell. Egy céges videofilm soha ne legyen hosszabb egy percnél, inkább minél rövidebb legyen és egy üzenetre, témára koncentráljon!

 

Webáruház sikeres üzemeltetése

Ez a cikk azoknak szól, akik webáruházat üzemeltetnek.

A látogató először a termékek fotóját, majd a leírását nézi meg. Ezért a webáruházunkban használt szövegek legalább olyan fontosak, mint a képek.

A termékképek meggyőzik a látogatót, hogy a termék valódi, de a termékleírás lesz az, ami eladja a terméket. Ennek ellenére egy felmérés szerint a webáruházak nagy részénél még mindig nincsenek részletes, egyedi termékleírások. A legtöbb webáruházban a nagykertől, gyártótól kapott képek és termékleírások fogadják a látogatót, ami bizony gyakran nagyon hiányos és rossz minőségű. A kiskereskedőnek pedig végképp nincs energiája még a termékek leírását vagy fotóit is elkészíteni.

Pedig van mód arra, hogy a minőség megtartása mellett, ugyanolyan hatékony tartalmi elemeket kapjon a webáruháza.

webshop2.jpg

A hatékony termékleírás elkészítéséhez szükség van egy marketing stratégiára. A webshop üzemeltetőjének nem a termékre, hanem a vevőre kell fókuszálnia! Gondolkozzon a vevő fejével! Ezért tudnia kell, hogy:

  • ki a célcsoport?
  • mi motiválja őket a vásárlásra?
  • őket hol és milyen formában lehet a leghatékonyabban elérni?

Ezen kívül a meg kell tudnia határozni azt, hogy:

  • miben jobb, mint a hasonló termékeket értékesítő vállalkozások,
  • és mi az a plusz, ami miatt majd Önnél fognak vásárolni az elért látogatók?

Mi lehet ez a plusz?

  • az alap műszaki adatok, paraméterek megadása (mivel sokszor még ezek is hiányoznak)
  • garancia,
  • összeszerelési útmutató.Készíthetünk egy egyperces video filmet, ha otthon kell összerakni a terméket. Ez sokkal többet ér, mint a gyári rajzocska..

És mégis miért nem csinálják meg ezt a vállalkozók?

Természetesen az idő és a pénz hiánya miatt. Előbbi megoldására nyújt megoldást a szövegírás kiszervezése, amelytől viszont a webáruház tulajdonosok egy része ódzkodik.

Pedig sokkal hatékonyabb megoldás a feladatok kiszervezése!

munka1.jpg

Döntse el, hogy milyen feladatokat ad át! Tipikusan a következő feladatokat érdemes külsős bízni:

  • termékleírások készítése,
  • blog cikkírás,
  • közösségi oldalakra bejegyzések írása,
  • hírlevelek megírása,
  • termék fotók elkészítése.

Ezáltal sikeresen megszabadulhatunk az egyik legidőigényesebb és sokak számára legnyűgösebb feladattól.

Ugyanez a helyzet a bloggal is. Évek óta olvasni pozitív hatásairól, legyen szó a célközönség oktatásáról, a szakértői státusz kialakításáról vagy a keresőoptimalizálásban betöltött szerepéről.
Mégis, csak mindössze a webshopok harmada rendelkezik bloggal. Ennek az oka általában, hogy egyrészt tényleg nem tudják, mekkora hasznot hoz(hat) egy érdekes és tartalmas blog, másrészt pedig megint csak az idő hiánya.

Szövegírás áraink

Blog, PR cikk, webshop termékleírás, honlap szövegírás: 2 Ft / karakter.

 

katty18.jpg

Nyaralás és a közösségi oldalak

Itt van a nyár, a nyaralás és kirándulások ideje. Sokan szebbnél szebb helyekre mennek: hegyekbe, tengerpartra, ahol kattintgatnak, fotóznak. Ez nagyon klassz, főleg ha kicsit odafigyelnek a beállításra, a háttérre és a fényekre is. De most nem a fotózás rejtelmeiről óhajtok írni, csak egy kis alapvető biztonsági veszélyre szeretném felhívni a figyelmet, aminek mindenki számára már teljesen egyértelműnek kellene lennie. Mégpedig arra, hogy ha valaki innen több száz vagy ezer km-re nyaral, és egyből felteszi a facére vagy az instára a szelfiket és egyéb cuki képeket, az egyfajta felhívás a betörők számára, hiszen ezekből a képekből nyilvánvaló, hogy az illető nem tartózkodik otthon! És persze nincs a balatoni vagy dunaparti nyaralójában sem.

katty15.jpg

(én most csak leugrottam a Dunára fürödni egyet)

katty16.jpg

Szóval tudom, hogy nagyon jó egyből megosztani azt az érzést, hogy nyaralsz, boldog vagy, élvezed az életet, de ha hazaérve nem akarsz nagyot csalódni embertársaidban, akkor azt javaslom, várj a posztolással addig, amíg hazaérsz...

katty17.jpg

Egyébként itt épp azt nézem, hogy hová (kire) rázzam ki a bundámból a vizet és utána kezdjek egy vágtába a strandolók között - ami nagyon jó mókának ígérkezik!

Pályázatok kisvállalkozóknak

Itt a nyár, mindenki nyaral? Ne maradj le a lehetőségekről, amelyekkel megalapozhatod a céged sikerét!
Két pályázati lehetőséget szeretnék a figyelmetekbe ajánlani.

1. VEKOP-8.3.1-16 Fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása

Itt 2-3.000.000 (millió!) Ft közötti összegre pályázhatnak 25 év alatti fiatalok saját vállalkozás indításához.
Egy kezdő vállalkozó mindig különösen nehéz helyzetben van, hiszen általában sem a szakmáját, sem a menedzsmentet, sem a vállalkozói ismereteket nem ismeri kellő szinten, és mindezek felett még gyakorlattal sem rendelkezik.
Nem tudja, mennyire fontos a marketing és a vevőszerzés. Mi az alábbiakkal nyújtunk segítséget:
- tanácsok, ötletek a pályázati összeg maximális és hatékony kihasználására,
- üzleti terv készítés (piackutatás, marketing terv, értékesítési terv, pénzügyi terv),
- weblapkészítés, webáruház program,
- online marketing (kereső optimalizálás, közösségi oldalak, stb.).

2. A mikro-, kis- és középvállalkozások munkahelyteremtő beruházásainak támogatása

Egy ötlet: nyiss saját webáruházat és vegyél fel alkalmazottat, aki feltölti és karban tartja az adatokat!
Újítsd meg online marketinged, építs saját ügyfél adatbázist! - és sokszorozd meg a vevőid számát!

Hívj, írj emailt, keress minket!