Internet marketing, weblapkészítés, keresőoptimalizálás

Virtuarium Blog

Hatékonyság növelés és digitalizáció IV.

Online időpontfoglaló rendszerek

2019. február 20. - virtuarium

A legtöbb vevőd munkaideje megegyezik a tiéddel, ezért sokan hajnalban vagy késő este szeretnének időpontot foglalni, mert akkor érnek rá.
Egy online időpont foglaló rendszer nemcsak a szolgáltató adminisztrációs feladatait, munkaerő kapacitás lekötését csökkenti, növelve így a hatékonyságát, de egyúttal megoldást nyújt az erre irányuló fogyasztói igényekre is.
Egy online időpontfoglaló rendszerrel ügyfeleink és a saját időbeosztásunkat is hatékonyabbá tehetjük.
Egy online időpont foglaló rendszernek a honlapunkon történő elhelyezésével ügyfeleink néhány kattintással tudnak időpontot, vagy helyszínt foglalni.

Szolgáltatók, akiknek előnyös az online időpont foglalás bevezetése

A teljesség igénye nélkül néhány olyan szolgáltatás típus, ahol tehermentesíthet az online időpont foglalás lehetősége a szolgáltató weboldalán keresztül:
⦁ egészségügyi szolgáltatás, orvosi rendelők
⦁ edző, tréner, jóga, egyéb testmozgás
⦁ fotós
⦁ fodrász
⦁ szépségápolás: kozmetikus, körmös, pedikűr, manikűr
⦁ masszőr
⦁ szervizek, szerelők
⦁ vizsgák (nyelvvizsga, mászaki vizsga, stb.)
⦁ oktatás, különóra

katty.gif

Ingyenes, a honlapunkba építhető naptár, időpontfoglaló rendszer:

https://www.reservio.com/hu/
Magyar nyelvű felület, havi 40 foglalásig ingyenes.

Online időpontfoglaló rendszerek WordPress weboldalakra

Ha weblap, akkor wordpress – mondom én, és rajtam kívül még nagyon sokan. Már csak azért is, mert a wordpesshez nagyon sok ingyenes plugin (bővítmény) készült és készül folyamatosan, amiket rendszeresen frissítenek is.

Ultimate Appointment Booking & Scheduling (

Events Management plugin for WordPress: http://wp-events-plugin.com):

Booking Calendar:
https://webfolio.hu/online-idopontfoglalo-rendszer-wordpress-weboldalakra/

És végül egy nem ingyenes, de kisvállalkozói bankszámlának is megfizethető:
http://booked4.us/hu

Hatékonyság növelés és digitalizáció III.

avagy a Google a barátom

Előző írásaimban a digitalizáció hatékonyság növeléséről írtam, és ajánlottam ingyenes CRM, (ügyélkezelő), számlázó, raktár- és készletnyilvántartó és hírlevél küldő programokat.
Ezen kívül foglalkoztam a webáruházakkal is.

Most a Google-nek a cégeknél jól használható, és ráadásul ingyenes szolgáltatásairól lesz szó.

Egy cégnek kell, hogy legyen egy cégnév@gmail.com email címre.
Ez nem opcionális, ezt le kell foglalni.
Ugyanis így belépve az alábbi beállításokat tehetjük meg:

1. Google cégem

Itt megadhatjuk a keresőnek a céges weboldalunkat, címünket (székhely, telephelyek), telefonszámokat, email címeket, valamint a nyitvatartási időt. Fotókat is tölthetünk fel. Figyeljünk oda, hogy a cégadatok változásakor frissítsük a google adatbázisát is! A Google cég regisztrációval a Google térképre is felkerülünk, ami általában önmagában a látogatók számának és a forgalom növekedésével jár.

2. Google címtár

Egy helyen kezelhetjük az ismerőseink telefonszámát, email címét, fotóját, egyéb elérhetőségét, amit számítógépről és mobilról is egyaránt elérhetünk, illetve PC-n/laptopn szerkeszthetünk. Ráadásul a program automatikusan szinkronizálja az adatokat.

3. A Google naptár lehetséges felhasználási területei

⦁ A cég vezetői látják egymás időbeosztását, üzleti tárgyalások időpontjait és egyéb részleteket (helyszín, résztvevők adatai),
⦁ Egy értékesítés-vezető láthatja az ügynökei idő- és helyszín beosztását,
⦁ Egy szolgáltató az ügyfeleinknek lehetőséget adhat időpontfoglalásra, illetve láthatják a még szabad, és a már foglalt időpontokat.

4. Google drive

Tökéletes eszköz és lehetőség biztonsági mentés készítésére, illetve a céges adatok megosztására egymás között.
Amikor egy cégnél többen dolgoznak egy projekten, és küldözgetik e-mailben egymásnak a céges dokumentumok különböző verzióit, javításait teljesen elveszve a különböző verziókban, akkor Google Drive (vagy bármelyik más felhős alkalmazás) a legjobb megoldás!
A drive-ra mentés akkor is nagyon kényelmes megoldás, ha több gépről szerkesztesz egy anyagot, pl. hazaviszed a munkát, mert nem kell a pendrive-on keresgélni az utolsó mentett veziót.

Hátránya, hogy ha nincs internet hozzáférésed, akkor a dokumentumokat se éred el...

katty_pitizik1.jpg

 

Hatékonyság növelés és digitalizáció II.

Előző írásomban a digitalizáció hatékonyság növeléséről írtam, és ajánlottam ingyenes CRM, vagyis ügyélkezelő programokat.
A sort a következőkkel folytatom.

2. Ingyenes számlázó programok
3. Ingyenes raktár- és készletnyilvántartó programok
4. Ingyenes webáruház programok
5. Ingyenes hírlevél küldő programok.

 katty_telen1.jpg

2. Ingyenes számlázó programok

Számlázó program választásánál először el kell dönteni, hogy online vagy offline programot akarunk. Általában az alapverzió ingyenes, a kiegészítő modulok (pl. deviza számla, webshop kezelés, stb…) általában fizetősek.
Ezért tudnunk kell, hogy milyen egyéb modulokra lesz szükség? Pl. készlet nyilvántartás, webáruház kapcsolat…
Ingyenes programok:

  • clearadmin.hu,
  • okosugyvitel.hu,
  • billzone.eu,
  • billingo.hu,
  • revolution.hu,
  • provimax.hu,
  • szamlazoprogram2018.hu,
  • szamlazz.hu,
  • bizxpert.hu,
  • eusys.hu.

3. Ingyenes raktárkezelő és készletnyilvántartó programok

 

A javaslatom, hogy egy cég programját válassza (számlázás, webáruház, készlet- és ügyfélnyilvántartásra), mert akkor a saját egyedi igényeire is sokkal könnyebb programot írni - ha nem talál rá megfelelő megoldást. De általában megfelelőek a funkciók, és a különböző modulokból elérhetőek az adatok, pl. a számlázó programból is láthatjuk a raktárkészlet adatait.

  • naturasoft.hu,
  • okosugyvitel.hu,
  • Raktár2: munkalapszoftver.hu,
  • jomagam.hu,
  • bmware.hu /szoftver/raktar

katty_telen5.jpg

4. Ingyenes webáruház program?

Az interneten megjelenő reklámok között még mindig sok olyan található, amelyik ingyenesen vagy pár ezer forintos összegért hirdetnek webáruház készítést, így igyekezve lépre csalni az egyszeri magyar vállalkozót, akinek bizalmatlanságát sokszor legyőzi a potyázás iránti vágya.

Persze tudom én, hogy egy kisvállalkozó nem akar százezreket költeni sem a weblapjára, se webshopra, se marketingre. Azt is tudom, ha elkészül, akkor meg nem lesz jó, mert előre nem tudja megmondani, hogy mit akar. Mármint milyen funkciókat, designt, stb... (bár van aki később se...).

Nézzük meg tehát, hogy mi van az ingyenes webáruház hirdetések hátterében:

 A) Az ügyfélnek - akár pályázati lehetőségként - felkínálják az ingyenes webáruházat (vagy weblapot), és mindössze a járulékos szolgáltatások, pl.: tárhely bérlés, domain regisztráció stb, - amiért ugyebár annak készítői is fizetnek - díját kell kifizetnie a kedves ügyfélnek. Ebben az esetben a piaci árnál nagyobb díjakkal számolnak - aminek a gyanútlan ügyfél már nem néz utána. Egy domain regisztráció és tárhely együttes díja nálunk 5.000 Ft-tól indul (/év).

B) Kap ugyan az egyszeri vállalkozó egy webáruházat, de olyat, ami valójában sosem lesz az övé, mert csak a készítő szerverén működik, onnan elvinni nem lehet. Ebben az esetben a webáruház készítője/fenntartója/üzemeltetője két módon tehet szert bevételre: 

B/1. A webshopunk egy aldomainre kerül, vagyis nem urhajowebaruhaz.hu lesz a neve, hanem urhajowebaruhaz.uzemelteto-cegneve.hu, Ekkor egyrészt nehezebb a kereső-optimalizálás (vagyis a google listáján előre kerülni), de ha mégis befuttattuk a webshopunkat - több száz munkaórát vagy sok tíz- vagy százezer forintot beleölve -, akkor már ha a befuttatott domainnevet és webáruházat mégis egy saját domainre akarjuk költöztetni, akkor máris bukjuk a látogatónk, vásárlóink és a google pozícióink nagy részét.

B/2.) Ha teljesen ingyenes a webáruház készítés, és az üzemeltetésért, tárhelyért sem kér pénzt, sem bérleti díjat vagy bármilyen rendszeres díjat, akkor reklámokat helyez el a webáruház oldalán. Ez azért tud számára nagyon előnyös lenni, mert az Ön munkája révén a webáruháznak magas látogatottsága lesz, így a hirdetési helyek jó áron értékesíthetők. 
Ez pedig kimondottan kellemetlen lehet (hiszen lehet lejárató reklám, vagy épp a konkurrencia reklámja), ami a forgalom csökkenését eredményezi, eredményezheti.

C) Valamilyen formában egy rendszeres díjat kérnek a webáruház üzemeltetéséért. Ez lehet tárhely bérlés, karbantartási díj, üzemeltetési díj, stb... . Ez a díj sokszor nem is túl magas. Előfordul, hogy egy év alatt sem éri el azt az összeget, amibe egyébként a webáruház készítése került volna. Főleg ha figyelembe vesszük, hogy egy minőségi tárhelyért egyébként is fizetni kell valamennyit (persze nem ennyit vagy nem ezért a minőségért). De egy idő után el fogja érni a többszörösét is, hiszen soha nem vihetjük el máshova a webáruházat, mivel az csak a készítő szerverén működik. 

Amikor pedig ezt felismeri, akkor szembesül a ténnyel, hogy kénytelen benne maradni ebben a kudarcos rendszerben, mert a webáruház feltöltése addigra rengeteg munkájába került, és már tudja, hogy mennyi munkával járna minden terméket feltölteni egy új webáruházba.
(Itt jegyzem meg, hogy sokan az adatfeltöltés munkájától félve nem mernek belevágni egy webáruház üzemeltetésébe. Ezt legkönnyebben két módon oldhatja meg:
- kérjen a nagykertől, gyártótól egy termék adatbázist és még a webáruház program megrendelésekor tisztázza annak fejlesztőjével eme adatbázis importálásának a lehetőségét;
- vegyen fel egy támogatott munkanélkülit, aki nekiáll felvinni az adatokat).

D) Az előzőhöz hasonló, de már a szélhámosság kategóriájába sorolható, amikor az ügyfél nem tud róla, hogy nem a sajátja a webáruház. Nem tudja, hogy a készítő rendszeréhez kötött. Azt hiszi, bármikor elviheti onnan. Ez az átverés általában együtt jár a kezdetben alacsony vagy 0 Ft-os üzemeltetési díj fokozatos emelkedésével. 

E) Végezetül előfordul olyan is, hogy a meglepően alacsony ár hátterében nincs semmilyen átverés, csak esetleg részletfizetésről van szó. Ilyenkor viszont általában hosszú távon jóval többet kell fizetni. 

F) Amikor valaki - jellemzően egy kezdő vállalkozó - tényleg ingyen ajánlja a webáruház program telepítését, beüzemelését. Ebben az esetben szüksége van néhány referenciára, amiket a későbbiekben fel tud majd mutatni. A veszélyeket a következő pontban részletezem.

G) Végére hagytam, amikor tényleg ingyenes. Mert valójában tényleg vannak ingyenes webáruház programok (pontosabban nyílt forráskódú webáruház motorok), íme a legelterjedtebbek:

Magento

Gyártóknak, márka forgalmazóknak és regionális értékesítőknek egyaránt előnyös. Leginkább azoknak érdemes a Magento mellett dönteniük, akik előtt már nem ismeretlen az e-kereskedelem. Kezdő kisvállalkozóknak inkább nem javaslom, mert a fejlesztés, karbantartás és az üzemeltetés is viszonylag időigényes, szakértelmet kíván, 

Prestashop

A Prestashop innovatív és kiváló megoldásnak tűnhet minden típusú vállalkozásnak. Mivel eléggé erőforrásigényes, fontos, hogy gyors tárhelyet válasszunk (ami általában kicsit drágább), különben lassan töltődik be.

OpenCart webáruház motor

OpenCart-ban a modulok és a sablon kezelése is könnyű.

WooCommerce webshop plugin

A WordPress alapokra épül, rövid idő alatt nagy népszerűségnek örvendő webáruház alkalmazás. Talán az egyetlen, amivel egy nem profi is próbálkozhat...

Azonban a lényeg most jön. Az online értékesítés nem a webshop programon, hanem az online marketingen, a webáruház program jól megválasztott moduljain és azok jó beállításain múlik!

Tehát amiért mégis forduljon profihoz, az a webáruháza:

  • Mobilbarát kialakítása
  • Ingyenes és fizetős extra módosítások, egyedi igényre szabott beállítások elvégzése,
  • SEO beállítások
  • Analítika, statisztika, adatkövetés
  • Biztonságos fizetés és szállítási módok, banki modul telepítése,
  • Korlátlan nyelv és pénznem valamin multi-store beállítások,
  • Kuponok, Akciós, jutalom pontokat és Ajándékutalvány
  • Akciók, upsell, stb. marketing eszközök/modulok használata,
  • Hírlevélre feliratkozás, hírlevél küldés,
  • stb.

 

Ugyanis lehetetlen lesz olyan webáruházban értékesítenie, ahol nem nyeri el a látogató bizalmát, vagyis a dilettantizmusnak és amatőrségnek csak a leghalványabb látszata is felmerül.

És nem győzöm hangsúlyozni, Internet Marketing Terv és költségvetés nélkül teljesen felesleges online értékesítésbe kezdenie, mert a vége csak egy nagy nulla lesz (vagyis se vásárló, se megrendelés...).

5. Hírlevél küldés, hírlevél adatbázis

 Az ingyenes hírlevél küldő programok általában erősen korlátozottak a kiküldhető hírlevelek és felhasználók számát valamint az egyéb funkciójukat tekintve.

Működésüket tekintve kétfélék lehetnek:

  • Windows kliensre telepíthető programok
  • Webszerveren futó alkalmazások.

Mindenképp a második megoldást javaslom, mert a saját gépről kiküldött nagyszámú hírlevéllel könnyen tiltólistára kerülhet a szolgáltatójánál.

Ingyenes, szerveren futó, magyar nyelvű hírlevél küldő programok:

Listamester

  • Tagok maximális összlétszáma: 100.
  • Havi email forgalom: 1000.

 

ingyenhirlevel.hu

Korlátlan, ellenben nem mi rendelkezünk az adatok felett.

Mailchimp

2 ezer feliratkozóig, és havi 12 ezer kiküldött üzenetig ingyenes.

Hatékonyság növelés és digitalizáció I.

Nemrég írtam róla, hogy év elején készítsünk tervet, amiben leírjuk az elérendő céljainkat. A célok elérését nagyban segíthetik a digitális eszközök, szoftverek.

Ugyanis s digitalizáció és a hatékonyság növelése összefügg. Azért is fontos ezt hangsúlyozni, mert a vállalkozók fontosnak tartják a hatékonyság növelését, azonban az informatikai rendszereik fejlesztésére alig költenek. Ha egy vállalkozás szeretné bővíteni az ügyfélkörét és stabilabbá, de közben rugalmasabbá tenni a működését, akkor elengedhetetlen, hogy a vezetők tisztában legyenek a piacon elérhető megoldásokkal, és természetesen azzal, hogy ezeket miként tudják hatékonyan integrálni a mindennapos üzletmenetbe. Nagyon sok esetben rádöbbennek arra, hogy egy kisebb befektetéssel és ennek köszönhetően a digitális megoldások nyújtotta előnyökkel hosszú távon egy sokkal jövedelmezőbb vállalkozást tudnak felépíteni. Első lépés, hogy ismerjék a saját helyzetüket és a lehetőségeiket, ebben szeretnénk nekik segítséget nyújtani.
Rengeteg ingyenes vagy csak pár ezer forintba kerülő, mégis jól használható program kapható.

 

katty_telen3.jpg

Alkalmazások, amelyekkel segítheti vállalkozása hatékonyságát

1. CRM programok: ügyfélnyilvántartó és projektmenedzsment programok

 

Egy CRM program létszükséglet! Naptár: időpontegyeztetés-nyilvántartás során, költségelemzés, a gyártási-értékesítési folyamatok elektronikus, naprakész nyomon követése hatalmasat lendít egy cég hatékonyságán! Ügyfél-partner nyilvántartás, hírlevél küldés funkciókat is tartalmaznak.
Magyar nyelvű CRM programok:
a) Okosugyvitel.hu: ingyenes, online program.
Előnyei:

  • mobilról, online bárhonnan elérhető, megosztható
  • ingyenes számlázó, készletnyilvántartó modul. szolgáltatás is elérhető.

b) Ügyféltár: munkalapszoftver.hu. Egyszerű használat, az ingyenes verzió még egy egyéni vállalkozónak is hasznos lehet.
c) MiniCRM: minicrm.hu. Online elérhető, ügyfélkezelés, folyamatok delegálása, sablonok, hírlevél küldés… Ára: 5-10.000 Ft/hó.
d) CRM guru: crm-program.hu. Online program, ára 10-100.000 Ft. A választható opciókkal jól a cégünk igényeire szabható.
e) Implementor: implementor.hu. Ügyfél nyilvántartás, projektmenedzsment, árajánlat készítés, stb. funkciók. Ára kb. 125.000 Ft.
f) Iroda++: revolution.hu. Ügyfelek kezelése, körlevél küldés, projektek kezelése, stb. A cégnek összesen 20 modulja/programja van (pl. könyvvitel, számlázás, pénzügy, stb.), amelyek összekapcsolhatók. Ára: egyedi árajánlatot adnak…
g) További CRM programok: e-szoftver.hu: ügyviteli + kintlévőség kezelő + CRM rendszer. kulcs-soft.hu, momocrm.com, 10xone.hu, apolloszoftver.hu.

 

FELHÍVÁS

Két pályázatra szeretném felhívni a figyelmet:

1. Fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása: GINOP-5.2.7-18
2. Álláskeresők vállalkozóvá válásának támogatása: GINOP-5.1.10-18

Elkészítjük az Üzleti Tervet, marketing tervet, pénzügyi tervet, működési tervet, valamint a sikerhez elengedhetetlen értékesítési tervet!
Elkészítjük a weboldalad, és egy valóban ügyfeleket hozó online marketing tervet adunk a kezedbe, amivel valóban sikeres vállalkozóvá válhatsz!

További információ:
web: http://virtuarium.hu
e-mail: info@virtuarium.hu
tel: 20/236-8400