Internet marketing, weblapkészítés, keresőoptimalizálás

Virtuarium Blog

Kell-e minden kisvállalkozónak honlap?

2018. október 21. - virtuarium

A kisvállalkozók közül is egyre többen látják, hogy szükségük van marketingre, azon belül reklámra. Pedig a marketing nem egyenlő a reklámmal!

Elérhető és használandó marketing eszközök:

  1. Reklámterv
  2. Internet marketing terv
  3. Promóciós terv
  4. PR terv / publicitás
  5. Marketing együttműködések terve.

Én, Katty kutyus azt mondom, hogy minden kis- és középvállalatnak az Interneten a helye!
Miért is? – a legolcsóbb marketing eszköz, ahol részletekbe menően eljuttathatjuk marketing üzenetünket a célközönségnek!

katty1_1.jpg

Gyerünk, tessék minden nap közzétenni valamilyen érdekes információt a cégedről!

Sok vállalkozó még mindig nem veszi észre a Facebookban rejlő üzleti lehetőségeket.
Egy hazai felmérés szerint ugyanis az elmúlt tíz esztendőben megtízszereződött az mkkv-k körében a marketing eszközök használata, és egyértelműen a Facebook-céges oldal vezeti a toplistát a vállalkozóknál. Egy egyszemélyes szolgáltató is felteheti a nyitvatartását, elérhetőségét és a munkáját bemutató fotókat - mindezt teljesen ingyen.

Ezt követi sorrendben a saját honlap, majd a Facebook-hirdetés. Egy honlapnak valójában csak akkor van értéke, ha kereső-optimalizált (vagyis látogatókat hoz), és több egy egyszerű prospektusnál. Vagyis olyan funkciókat tartalmaz, amit használni lehet. Ilyesmi pl. egy webáruház, hírlevélre feliratkozás, blog, stb.

Facebook oldal, saját honlap vagy mindkettő? Honnan tudom, hogy melyik a leghatékonyabb? Pedig a válasz általában egyszerű: akinek az ügyfélköre többségében magánszemélyekből áll, és a bevétele is nagyobbrészt magánszemélyektől érkezik, annak elég a facebook oldal és az instagram fiók, esetleg facebook hirdetésekkel megerősítve. Az instagramra 1080 x1080vagy 500x500 pixeles képeket tudunk feltölteni címmel, kulcsszavakkal. Pl. egy kozmetikus, fodrász, burkoló nagyon jól kihasználhatja a benne rejlő lehetőségeket, főleg ha van olyan technikája, ami egyedinek mondható.

Ellenben akinek az ügyfélköre a KKV szektorból kerül ki, azoknak elengedhetetlen a honlap vagy webáruház. Amikor egy saját honlap készítése mellett dönt, az legyen profi, és tartalmazzon folyamatosan új és érdekes információkat!

Napi fél óra munkával készíthet egy érdekes képet, írhat egy cikket, amiket közzétehet az Instagramon, twitteren, a blogján és a facebook oldalán - és mindezt teljesen ingyen. Ezzel követőket szerezhet, akikből idővel megrendelő, vásárló lesz.

Ha nem tudsz érdekes képet készíteni, izgalmas cikket írni, akkor csak szólj és megírom Neked!

katty2_1.jpg

Te is csak várod a vevőket vagy inkább segítsek marketing tervet készíteni?

Ennél már nagyobb munka céges videó, reklámfilm készítés, amivel bemutathatja a cégét, a termékeit és szolgáltatásait. Ehhez egy saját youtube csatorna indítása kell. Egy céges videofilm soha ne legyen hosszabb egy percnél, inkább minél rövidebb legyen és egy üzenetre, témára koncentráljon!

 

Webáruház sikeres üzemeltetése

Ez a cikk azoknak szól, akik webáruházat üzemeltetnek.

A látogató először a termékek fotóját, majd a leírását nézi meg. Ezért a webáruházunkban használt szövegek legalább olyan fontosak, mint a képek.

A termékképek meggyőzik a látogatót, hogy a termék valódi, de a termékleírás lesz az, ami eladja a terméket. Ennek ellenére egy felmérés szerint a webáruházak nagy részénél még mindig nincsenek részletes, egyedi termékleírások. A legtöbb webáruházban a nagykertől, gyártótól kapott képek és termékleírások fogadják a látogatót, ami bizony gyakran nagyon hiányos és rossz minőségű. A kiskereskedőnek pedig végképp nincs energiája még a termékek leírását vagy fotóit is elkészíteni.

Pedig van mód arra, hogy a minőség megtartása mellett, ugyanolyan hatékony tartalmi elemeket kapjon a webáruháza.

webshop2.jpg

A hatékony termékleírás elkészítéséhez szükség van egy marketing stratégiára. A webshop üzemeltetőjének nem a termékre, hanem a vevőre kell fókuszálnia! Gondolkozzon a vevő fejével! Ezért tudnia kell, hogy:

  • ki a célcsoport?
  • mi motiválja őket a vásárlásra?
  • őket hol és milyen formában lehet a leghatékonyabban elérni?

Ezen kívül a meg kell tudnia határozni azt, hogy:

  • miben jobb, mint a hasonló termékeket értékesítő vállalkozások,
  • és mi az a plusz, ami miatt majd Önnél fognak vásárolni az elért látogatók?

Mi lehet ez a plusz?

  • az alap műszaki adatok, paraméterek megadása (mivel sokszor még ezek is hiányoznak)
  • garancia,
  • összeszerelési útmutató.Készíthetünk egy egyperces video filmet, ha otthon kell összerakni a terméket. Ez sokkal többet ér, mint a gyári rajzocska..

És mégis miért nem csinálják meg ezt a vállalkozók?

Természetesen az idő és a pénz hiánya miatt. Előbbi megoldására nyújt megoldást a szövegírás kiszervezése, amelytől viszont a webáruház tulajdonosok egy része ódzkodik.

Pedig sokkal hatékonyabb megoldás a feladatok kiszervezése!

munka1.jpg

Döntse el, hogy milyen feladatokat ad át! Tipikusan a következő feladatokat érdemes külsős bízni:

  • termékleírások készítése,
  • blog cikkírás,
  • közösségi oldalakra bejegyzések írása,
  • hírlevelek megírása,
  • termék fotók elkészítése.

Ezáltal sikeresen megszabadulhatunk az egyik legidőigényesebb és sokak számára legnyűgösebb feladattól.

Ugyanez a helyzet a bloggal is. Évek óta olvasni pozitív hatásairól, legyen szó a célközönség oktatásáról, a szakértői státusz kialakításáról vagy a keresőoptimalizálásban betöltött szerepéről.
Mégis, csak mindössze a webshopok harmada rendelkezik bloggal. Ennek az oka általában, hogy egyrészt tényleg nem tudják, mekkora hasznot hoz(hat) egy érdekes és tartalmas blog, másrészt pedig megint csak az idő hiánya.

Szövegírás áraink

Blog, PR cikk, webshop termékleírás, honlap szövegírás: 2 Ft / karakter.

 

katty18.jpg

Nyaralás és a közösségi oldalak

Itt van a nyár, a nyaralás és kirándulások ideje. Sokan szebbnél szebb helyekre mennek: hegyekbe, tengerpartra, ahol kattintgatnak, fotóznak. Ez nagyon klassz, főleg ha kicsit odafigyelnek a beállításra, a háttérre és a fényekre is. De most nem a fotózás rejtelmeiről óhajtok írni, csak egy kis alapvető biztonsági veszélyre szeretném felhívni a figyelmet, aminek mindenki számára már teljesen egyértelműnek kellene lennie. Mégpedig arra, hogy ha valaki innen több száz vagy ezer km-re nyaral, és egyből felteszi a facére vagy az instára a szelfiket és egyéb cuki képeket, az egyfajta felhívás a betörők számára, hiszen ezekből a képekből nyilvánvaló, hogy az illető nem tartózkodik otthon! És persze nincs a balatoni vagy dunaparti nyaralójában sem.

katty15.jpg

(én most csak leugrottam a Dunára fürödni egyet)

katty16.jpg

Szóval tudom, hogy nagyon jó egyből megosztani azt az érzést, hogy nyaralsz, boldog vagy, élvezed az életet, de ha hazaérve nem akarsz nagyot csalódni embertársaidban, akkor azt javaslom, várj a posztolással addig, amíg hazaérsz...

katty17.jpg

Egyébként itt épp azt nézem, hogy hová (kire) rázzam ki a bundámból a vizet és utána kezdjek egy vágtába a strandolók között - ami nagyon jó mókának ígérkezik!

Pályázatok kisvállalkozóknak

Itt a nyár, mindenki nyaral? Ne maradj le a lehetőségekről, amelyekkel megalapozhatod a céged sikerét!
Két pályázati lehetőséget szeretnék a figyelmetekbe ajánlani.

1. VEKOP-8.3.1-16 Fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása

Itt 2-3.000.000 (millió!) Ft közötti összegre pályázhatnak 25 év alatti fiatalok saját vállalkozás indításához.
Egy kezdő vállalkozó mindig különösen nehéz helyzetben van, hiszen általában sem a szakmáját, sem a menedzsmentet, sem a vállalkozói ismereteket nem ismeri kellő szinten, és mindezek felett még gyakorlattal sem rendelkezik.
Nem tudja, mennyire fontos a marketing és a vevőszerzés. Mi az alábbiakkal nyújtunk segítséget:
- tanácsok, ötletek a pályázati összeg maximális és hatékony kihasználására,
- üzleti terv készítés (piackutatás, marketing terv, értékesítési terv, pénzügyi terv),
- weblapkészítés, webáruház program,
- online marketing (kereső optimalizálás, közösségi oldalak, stb.).

2. A mikro-, kis- és középvállalkozások munkahelyteremtő beruházásainak támogatása

Egy ötlet: nyiss saját webáruházat és vegyél fel alkalmazottat, aki feltölti és karban tartja az adatokat!
Újítsd meg online marketinged, építs saját ügyfél adatbázist! - és sokszorozd meg a vevőid számát!

Hívj, írj emailt, keress minket!

Digitalizáció és versenyelőny

Minden vállalkozó számára érdekes cikk jelent meg az Indexen:
https://index.hu/gazdasag/2018/07/19/nem_csoda_hogy_nem_versenykepesek_a_magyar_kkv-k/, amiből fontos, megszívlelendő tanulságokat vonhatnak/vonhatnának le a hazai vállalkozók, illetve cégtulajdonosok.

  1. A digitalizáltság Magyarországon erősen e-mail fókuszú, az ügyfelekkel való kapcsolattartáshoz 88 százalék telefont használ, 83 százalék e-mailt küld, míg a kkv-k 36 százaléka postai úton, illetve 69 százalék személyesen tartja a kapcsolatot az ügyfelekkel.
    Pedig a digitális ügyfélszolgálattal sokat lehet spórolni.
    Pl. a weblapon online chat programot lehet üzemeltetni, amit kedvelnek a vásárlók. Magánhasználatra sokan használják a Messengert, pedig céges kapcsolattatásra is tökéletes, illetve ott van a Viber és a Skype is teljesen ingyenesen.
  2. A kkv-k a számláikat még mindig nyomtatják és papír formájában iktatják, a teljesen papírmentes számlatárolás mindössze 7-8 százalékos.
    Egy jó hír: megjelentek az első INGYENES online számlázó programok! Lásd, pl. bilingo.
    Amire viszont oda kell figyelni, az az adatbiztonság. A cégnek mindig legyen saját, megbízható, percrekész adatmentése, mert egy számítógép bármikor meghibásodhat!

 

SEO tipp a sikeres őszi szezonért

SEO: kereső-optimalizálás, vagyis annak a módszertana, hogyan kerüljön a Google kereső találati listájában minél előrébb a weboldalunk a fontos kulcsszavakra.

Ez elsősorban a weboldal tartalmától, beállításoktól és a honlapra mutató linkektől függ, bővebben a honlapomon olvashat róla: http://virtuarium.hu/kereso-optimalizalas.

Idén márciusban a Google algoritmusa ismét jelentősen megváltozott. A jelek szerint erősen módosítottak a linkszövegekre vonatkozó szabályokon is. Az új algoritmus miatt a hagyományos módszerekkel történő linképítés egyre hatástalanabb.

Honnan szerezzen egy vállalkozó linkeket?

Hogyan válaszd meg a linkszövegeket?

Milyen módszerekkel biztosíthatod, hogy az őszi szezonra a találati lista elejére kerüljön a céged weboldala?

szeder1.jpg

Az üzleti „új év” szeptemberben kezdődik. Miután vége a nyári uborkaszezonnak, sokan csak szeptemberben – késő!!! - kapnak észbe, mert nem tudják, hogy nem lehet egyik napról a másikra előre kerülni a Google találati listáján. Egy sikeres kereső-optimalizálási projekt legalább fél év, ezért a karácsonyi keresőoptimalizálást ma kell elkezdeni! Aki most nem kezd el minőségi linkeket szerezni és nem javítja ki a tartalmi hibákat, elbúcsúzhat az élmezőnytől.

  • Tudja Ön, hogy naponta hány látogatója van a honlapjának?

  • Tudja Ön, hogy milyen kulcsszavakra keresve találják meg a weboldalát, érkeznek a látogatói?

  • Tudja Ön, hogy azokra a kulcsszavakra hányadik a weboldala a találati listán?

  • Tudja Ön, hogy milyen kulcsszavakra érkezhetnének még látogatók a weboldalára – amiket kihasználatlanul hagy?

  • Tudja Ön, hogyha előrébb kerülne a listán, az mekkora forgalom növekedést eredményezne?

  • Tudja Ön, ha lenne Internet marketing terve, az mekkora bevétel növekedést eredményezne?

  • Tudja Ön, hogyha kontár módon kezd linképítésbe, akkor büntetést kaphat, vagyis ahelyett, hogy előrébb kerülne, még hátrébb sorolja a Google a weboldalát?

Bízza profira a marketingjét! Bízza profira a keresőoptimalizálást!

online_marketing_tanacsadas.jpg

Katty kutyus és a Virtuarium Informatika munkatársai segítenek Önnek!

szeder5.jpg

Mit csinál a gyerek a számítógépen?

Itt a nyári szünet, a gyerekek egész nap a számítógép előtt ülnek (vagy a mobiljukat nyomkodják). De mit csinál a gyerek a számítógépen?

Sokakban felmerül ez a kérdés, és általában az a vége a gondolatmenetnek, hogy "Nem tudom, én nem értek hozzá és már nem is fogok."

Az első és legfontosabb dolog, hogy nyugodtan kérdezzük meg erről őt magát. Ha látja, hogy valóban érdekli a szülőt, nagyszülőt, biztosan szívesen mesél róla. Az ember, s így a gyerekek is nagyon szeretnek arról beszélni, ami érdekli őket, amihez értenek. Ne ijedjünk meg ettől, még akkor sem, ha három mondatából kettőt nem értünk.

20180622_172505.jpg

Legtöbbször egyébként játszanak, illetve más embereket néznek, ahogyan azok játszanak és kommentálják az eseményeket. Ez nem hangzik túl izgalmasan, igaz? Pedig az.

Mostanában nagyon elterjedtek az úgynevezett stream-ek, amiket magyarul élő adásnak hívhatunk. Ugyanolyan élő adásnak tekinthetjük őket, mint amiket a televízióban látunk, csak itt nem köti őket semmilyen korlát (Néha sajnos az erkölcsi sem). Azon felül, hogy élőben nézhetnek más játékosokat, cseveghetnek a többiekkel, akik szintén nézik őt. Ennek egyfajta közösségkovácsoló ereje van, ezért a "Mindig a gép előtt ülsz, nem is beszélgetsz másokkal" mondat nem minden esetben teljesen helytálló. Bár tény, hogy a szóbeli, személyes kommunikáció fontos, de a szocializálódás részben itt is jelen van.

Ezek az úgynevezett streamerek (akik az élő adást szolgáltatják) nagyon sok esetben bevételszerzés céljából (is) készítenek tartalmat. Kaphatnak pénzt nézettség után a weboldaltól (ahová felkerül a tartalom), kaphatnak pénzt a megjelenő reklámokból, illetve a nézők adományozhatnak is nekik. Erre szülőként mindenképp érdemes odafigyelni, mert volt, amikor egy tartalomgyártó játékos egy óra alatt hétszázezer forintnyi összeget kapott, majd a szülők leveleit, hogy legyen szíves visszautalni, mert a gyermekük küldte.

Ezzel arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy beszélgessünk a gyermekeinkkel és mondjuk el nekik, hogy a pénzért bizony meg kell dolgozni és nem szabad csak úgy elosztogatni bárkinek, azon felül, hogy nem feltétlenül kell a 10-15 éves gyermek kezébe bankkártya.

Másik gond, hogy némelyik streamerből ömlik a trágár szöveg, amit a gyerekek az iskolában, egymást között, majd otthon is magától értetődőnek vesznek.

Nos, kanyarodjunk át egy kicsit a játékokra.

Rengeteg játék létezik, az ügyességi, építgetős, lövöldözős játékoktól a horror vagy egyéb korhatáros szerepjátékokig. Ezek a játékok mind be vannak kategorizálva és kor szerinti besorolást is kaptak (12+, 16+ és 18+). Ezekre is érdemes lehet odafigyelni, hiszen egy-egy horror játéktól nagyon meg lehet ijedni, némelyik pedig még a legdurvább akciófilmtől is sokkal brutálisabb játékmenettel büszkélkedhet.

Azonban mielőtt bármit is tiltanánk, kérdezzünk, nézzünk utána és ismerjük meg!

Arra is figyeljünk oda, hogy a gyerekeknek sem egészséges órákat a gép előtt ülni! Minden gyereknek szüksége van a mozgásra, sportra! És az egér kattintgatás nem az...

Egy séta a városban mindig jól esik, főleg ha a fagyisnál kezdjük a barangolást.

katty_fagyi5.jpg

katty_fagyi3.jpg

Szokásos probléma még, hogy a gyerek évről évre újabb, gyorsabb, nagyobb teljesítményű számítógépet kér. A városi könyvtár gyerek részlegébe 2 új, játékra kiválóan alkalmas számítógép érkezett, bátran küldjük el, hogy nézzék meg, próbálják ki! Legalább sétálnak (kerékpároznak) oda-vissza egyet.

Melyik a legjobb otthoni könyvtári program?

Aki szeret olvasni, az tudja, hogy egy saját könyvtár valódi kincs. Az évek során sokunknak igen sok könyv gyűlik össze, ilyenkor jó szolgálatot tesz egy saját nyilvántartás, amihez egy könyvtári nyilvántartó programra van szükség. Erre akár egy excel tábla is elég lenne, ha tényleg csak egy egyszerű nyilvántartást szeretnénk.

De ha jobban belegondolunk, akkor bizony ott vannak a többkötetes könyvek, amiket jó lenne együtt kezelni. És ott van a kérdés, hogyha már nyilvántartom a könyveimet, akkor jó lenne valamilyen rendszerbe is tenni őket, amihez érdemes a könyvtári szabványból puskázni az ötleteket.

katty_olvas3.jpg

Vagyis érdemes szakterületek szerinti csoportokat képezni, és azon belül szerzők szerint abc sorrendbe rendezni. 

Persze nem csak könyveink vannak, hanem lehet egy klassz zenei CD gyűjtemény, filmek DVD-n, vagy épp játékok PC-re, X-Boxra, Nintendóra.

A dokumentumaink egységes, otthoni nyilvántartására az egyik legjobb program a Linlib könyvtári rendszer, amelynek ára otthoni, teljeskörű használatra mindössze 5.000 Ft.

De egy cégnél is fontos, hogy nyilvántartsuk a szakkönyveket, főleg ha rendszeresen ki is kölcsönzik azokat a kollégák. Erre bizony nem elég egy excel tábla vagy access adatbázis, ehhez mindenképp egy olyan könnyen kezelhető könyvtári program kell, amit egy nem könyvtáros titkárnő is kezelni tud.

 

 

 

Ravaszdi trükkök a jó szövegíráshoz

avagy hogyan írjunk hatékony reklámszöveget?

Egy hirdetés célja ugyebár az emberek megnyerése, hogy bejöjjenek a boltunkba, vagy kattintsanak a hirdetésünkre és úgy jöjjenek el a weboldalunkra, webáruházunkba.

Mitől lesz hatásos a reklámunk?

Először is kell egy jó cím. Akár kép, akár szöveg a hirdetés, fontos, hogy legyen egy hangsúlyos, kiemelt címsor.

Második feladat, hogy érdekes, figyelem felkeltő legyen a hirdetés. Mitől lesz érdekes a marketing szöveg? Elsőre talán meglepőnek találod a választ, de Bármiről szólhat! Azt ugyanis, hogy egy reklámszöveg érdekes-e, vagy sem, nem az dönti el, hogy egy robogót akarsz-e eladni, vagy egy világ körüli utat!

Leendő vásárlód egyetlen érzéstől fogja elolvasni a hirdetésed: attól, hogy a szöveg Neki és Róla szól. A Saját - esetleg még nem is tudatosult - problémájával találja szemben magát, amelyet az Ő hangján mutatsz be. A megoldást pedig Te adod! Ehhez meg kell ismerned azt, akihez írsz. Ismered a vevőidet? A célcsoportod?

Ha igen, akkor fogalmazd meg, írd le, hogy milyen problémáik vannak és milyen kérdések jutnak eszükbe a potenciális vásárlóidnak!

Ekkor jön a kritikus pont: a problémák és kérdések alapján keress egy érzést, amivel hatni fogsz a vásárlóidra!

Mint már írtam, a marketing szöveg az nem a termékről szól. Az emberek többsége érzelmek alapján vásárol, választ szolgáltatást és szolgáltatót.

Lássunk minderre egy elrettentő, tanulság levonó példát:

hirdessen_on_is.jpg

Mi a jó a fenti hirdetésben?

"Ha mindenkihez írsz, valójában senkihez sem írsz” – tartja a szövegírók egyik legfontosabb mondása. Ezért a jó hirdetés személyesen ENGEM, mint potenciális vásárlót szólít meg. Ehhez képzeld azt, hogy pusztán egyetlen emberhez írsz! Mint a fenti hirdetésben. És megoldást kínál az ügyfél problémájára - mint a fenti hirdetésben.

Ellenben az a megoldás legyen szép, jó, bizalomgerjesztő...

  • Te szoktál hirdetni?
  • Hogy csinálod? Tudod, hogy hány vevő jön be a hirdetésedre?
  • Segítsek megírni a reklámszöveged?
  • Segítsek, hogyan tudod mérhetővé tenni a hirdetéseid?
  • Segítsek hatékonyabbá tenni a marketinged?
  • Segítsek, hogyan legyen több profitod?

Mert akkor mindkettőnknek több ideje marad munka után a szórakozásra is :) Én hozom a labdát, gyere velem játszani!

katty11.jpg

Üdvözöl:

Katty

Légyszi mesélj nekem!

katty8.jpg

- Légyszi mesélj!

- De mit meséljek?

- Mesélj a Virtuarium novellás oldalán lévő szebbnél szebb mesékből! Azok olyan cukik! Azoktól nem félek, és olyan jót alszom!

katty7.jpg

Sőt, még jobb lenne, ha TE is velem aludnál!

Egyébként tudtad, hogy a gazdag szülők 63%-a olvas fel a gyermekének mesekönyvből, míg a szegényeknél ez az arány csak 3%?
Ez nem azért van így, mert a szegényebbeknek nincs mesekönyvük (fogadjunk, hogy okostelefonja van! - és le tudna tölteni e-könyvet, vagy elmehetne könyvtárba...), hanem mert nem szakítanak rá időt és energiát. A mese nem azért fontos, hogy elaludjon a gyerek és a kutyus, mert mi elalszunk anélkül is, hanem mert egy gyerkőc számos olyan tanulságot le tud szűrni belőle, amit az élete során képes lesz majd hasznosítani, például nem adja fel a küzdelmet már akkor, mikor még el sem kezdte a harcát megvívni.

katty9.jpg

Ha neked is vannak írásaid - novella, mese, kisregény, esszé, vers -, akkor küld el az info@virtuarium.eu email címre, hadd olvassák mások is!

Sőt, a beküldött legjobb, legszebb, legizgalmasabb írásokból e-könyv novelláskötetet állítunk össze, amit illusztrálunk, kiadunk és a szerzőknek fizetett jutalék mellett a könyváruházunkban terjesztünk.
Ha sikeres író vagy költő akarsz lenni, akkor célszerű ingyenes oldalakon is megjelentetned az írásait, hogy minél többen megismerjék a műveid, a stílusod és ezáltal Téged, mint szerzőt is!

Szép álmokat!